Totuus Israel / Palestiina konfliktista


Kiistelty maa-alue keltaisella

Katso tätä sivua tukeva KUVAGALLERIA PALESTIINALAISISTA

Historiaa

Ohessa näkyvä maa-alue josta kiistellään kuului juutalaisille siitä lähtien kun Jaakobin (Israelin) pojista muodostuva kansa eli juutalaiset palasi Egyptistä n. 1250 eKr. aina vuoteen 70 jKr. jolloin Rooman miehitysvalta tuhosi Jerusalemin ja karkoitti juutalaiset (suurimman osan) asuinsijoiltaan. Kyseinen maa-alue ei ole milloinkaan kuulunut kansakunnalle nimeltä "palestiinalaiset" koska sen nimistä kansakuntaa ei edes tunnettu ennen vuoden 1967 sotaa ja PLO:n (Palestinian Liberty Organization) ja arabimaiden propagandaa. Valtiolla nimeltä "Palestiina" ei siis ole historiaa, ei kulttuuria, ei mitään olemassaolon oikeutusta.
Maa-alue oli ottomaanien (Turkin) hallinnassa 1500-luvulta vuoteen 1917 asti jolloin 1.maailmansodan voittajavaltiot jakoivat Lähi-Idän alueen, entisen ottomaanien imperiumin jäänteet, kukin omiksi mandaattialueiksi, ja maa-alue jäi Britannian haltuun. Britit kuitenkin julistivat alueen tulevaksi juutalaisten kansalliskodiksi. Mandaattialue käsitti koko sen alueen, jonka nyt tunnemme Jordanian kuningaskuntana, Israelin valtiona ja PA:n itsehallintoalueina. Viisi vuotta myöhemmin britit kuitenkin lahjoittivat öljybisneksen takia nykyisen Jordanian emiiri Abdullahille, joka antoi välittömästi maalleen nimeksi Transjordania.
Ottomaanien (1281-1923) vallan aikana maa-alueella asui n. 250.000 ihmistä, heistä suurin osa oli fellaheita, vuokraviljelijöitä ja beduiineja. Maa oli suurimmaksi osaksi autiota ja kuivaa erämaata. Alueelle kuitenkin alkoi muuttaa 1900-luvulla juutalaisia, armenialaisia, venäläisiä, eurooppalaisia, väkeä Libanonista, kurdeja, egyptiläisiä ja tietenkin juutalaisia.

Alueesta kiisteltiin kuitenkin jatkuvasti ja 2. maailmansodan jälkeen vuonna 1947 Britit siirsivät alueen jakamisen YK:lle. YK:n yleiskokous äänesti 29.11.1947 alueen jakamisen puolesta, mikä merkitsi itsenäisen juutalaisvaltion perustamista alueelle, Jerusalem olisi jäänyt kansainväliseksi kaupungiksi ja arabit olisivat saaneet huomattavan osan maasta. Juutalaiset hyväksyivät suunnitelman, arabeille tämä ei kuitenkaan käynyt.
Heti Israelin itsenäisyysjulistuksen jälkeen toukokuussa 1948 alkoi ympäröivien arabimaiden hyökkäys, ja huolimatta heidän murskaavasta ylivoimastaan, Israel otti nopeasti voiton ja valtasi sodassa alueita Palestiinan arabeilta huomattavasti laajemmalti mihin Yhdistyneissä Kansakunnissa vuonna 1947 hyväksytty brittien Palestiinan mandaattia koskeva jakopäätös olisi oikeuttanut.
Arabit hyökkäsivät uudelleen vuosina 1949, 1956, 1967, 1973 ja 1982. Taistelu päättyi kerta toisensa jälkeen islamistien nöyryyttävään tappioon. Jo ennen vuoden 1967-sotaa osa arabeista ymmärsi että sotimalla he eivät voittaisi, niinpä perustettiin PLO. Silti vasta vuoden 1967 tappiollisen sodan jälkeen alettiin puhua valtiosta nimeltä Palestiina. Sille kehitettiin historia, kulttuuri, luotiin mielikuva ylpeästä palestiinalaisesta arabikansasta, jonka ilkeät sionistit ovat ajaneet pois ikuisilta asuisijoiltaan.

Tosiasia kuitenkin on että milloinkaan tunnetun historian aikana missään päin maailmaa ei ole esiintynyt palestiinalaisten hallitsemaa valtiota nimeltä Palestiina. Ei ole olemassa palestiinan kieltä, ei kulttuuria, ei omaa valuuttaa, ei mitään! Jordania (entinen Transjordania) sen sijaan on valtio. Jordanialaiset ovat sukulaiskansaa, arabeja, syyrialaisia, libanonilaisia, irakilaisia, egyptiläisiä, beduiineja ja kurdeja. Näistä etnisistä ryhmistä polveutuvat kaikki sekä nykyiset jordanialaiset, että "palestiinalaisiksi" itseään kutsuvat. Palestiinalaisilla olisi siis kotimaa jos Jordania ja muut arabimaat lakkaisivat käyttämästä heitä poliittisina pelinappuloina.

Pakolaisongelma

Ennen arabien ensimmäistä hyökkäystä vuonna 1948 maassa asuvia arabeja kehoitettiin ja jopa painostettiin naapurimaiden ja uskonnollisten johtajien toimesta lähtemään "pariksi viikoksi" evakkoon. Noin puoli miljoonaa arabia lähti, osa vapaaehtoisesti, osa painostettuna (maahan jäi heitä silti n. 150 000). Sodan päätyttyä paluu ei enää ollutkaan mahdollinen, näin pakolaisongelma sai alkunsa. Pakolaisleireihin sittemmin liittyi (ilmaisen YK:n ruoan ja majoituksen takia) runsaasti köyhiä ihmisiä jotka eivät olleet pakolaisia.
Sodan seurauksena arabimaissa asuvat juutalaiset (n. puoli miljoonaa) karkoitettiin väkivaltaisesti maasta ja he menettivät omaisuutensa. Näiden juutalaisten omaisuuden ja paluuoikeuden palautuksesta ei juuri puhuta. Miksi? Israel joutui kotouttamaan nämä ihmiset ja vihollisuuksien leimahdettua muutenkin arabipakolaisten paluu ei enää tullut kysymykseen.

Paljon puhuttu palestiinalaisten pakolaisongelma on siis arabien itsensä syytä ja heidän pitäisi kantaa vastuu näistä ihmisistä.

Muslimien uskonnollinen oikeutus Jerusalemiin?

Sitä ei ole. Jerusalemia ei mainita kertaakaan Koraanissa. Muhammed ei noussut taivaaseen Jerusalamista koska hän ei edes koskaan käynyt siellä. Rehelliset muslimitkin tunnustavat tämän. Jerusalem oli Muhammedin elinaikana bysanttilainen kristitty kaupunki, arabit valloittivat sen vasta vuosia Muhammedin kuoleman jälkeen. Muhammedin taivaaseenmenoa Jerusalemista perustellaan Koraanin jakeella jossa Jumala otti Muhammedin "yöllä salaisesta moskeijasta Mekassa ja vei hänet kaukaisempaan (al-aqsa) jumalanpalveluspaikkaan". Tämä ei voi olla Jerusalem koska siellä ei ollut muslimeita, saati sitten moskeijaa.

Rauha on mahdoton

Terrorismi ja sotiminen tulee jatkumaan niin kauan kuin Islamin uskonnolla on seuraajia. Tämä siksi koska Koraanissa kehoitetaan taistelemaan, ei vain juutalaisia vastaan, vaan siihen saakka kunnes islam on ainoa uskonto koko maailmassa.
Jos palestiinavaltio ja rauha saadaan joskus aikaan, kyse on vain väliaikaisesta, taktisesta rauhasta tiellä kohti Islamin ylivaltaa koko maailmassa.

Kyse on lopulta suuresta taistelusta Jumalan ja Saatanan välillä. Islamin demoninen henkivalta yrittää kaikin mahdollisin (hänelle suoduin) keinoin estää Jumalan lupausten ja suunnitelman toteutuminen. Jumalan sanan, Raamatun, mukaanhan Jumala lupasi tämän maa-alueen Jaakobille eli Israelille, jonka jälkeläisiä juutalaiset ovat, ja Saatana ja me kaikki jotka Raamattua luemme tiedämme että Jumala ei ole koskaan perunut lupaustaan. Vaikka juutalaiset (lukuunottamatta messiaanisia juutalaisia) elävät nyt tottelemattomuudessa ja Jumalan pahimpina vihollisina, silti Jumala johdattaa kansaansa ja toteuttaa sanansa loppuun asti.

Tulevaisuus

ARVIO:
Konflikti johtaa ns. kolmanteen maailmansotaan. Tämä sota päättyy rauhansopimuksella jonka tekee väärä messias, islamistien "mahdi", harhaanjohdettujen kristittyjen "kristus" (Raamatun "antikristus"). Uskonnot yhdistetään, fundamentalismia ei enää hyväksytä. Alkaa ihmiskunnan viimeiset seitsemän vuotta ennen Yeshuan paluuta. Tästä enemmän sivuilla Saatanan juonet paljastettu, Lopunajan kalenteri, Jumalan Suunnitelma, Totuus, Syyt miksi siunata Israelia.

Jumalan lupaukset Israelin 12 sukukunnan paluusta ja yhdistymisestä täyttyvät täysin vasta juuri ennen Yeshuan paluuta tai Yeshuan jo palattua 1000-vuotisessa valtakunnassa. Raamatun profetioiden (Jes.11:14-15, Ob.1:18-21) mukaan tällöin myös Israel/Palestiina konflikti tulee ratkeamaan sotilaallisesti, kun ylösnousseet Jumalan pyhät ovat kuin jumal'olentoja (kts. Sak.12:8), taistellen Jumalan voimassa ja kukistaen pakanakansat jotka hyökkäävät Jerusalemiin. Jos sinä rakas lukija uskot Israelin Jumalaan ja Hänen Ainutsyntyiseen Poikaansa Yeshua Messiaaseen, voit halutessasi jouduttaa ratkaisua palaamalla uskomme heprealaisiin juuriin, ymmärtämällä että olemme Juudan (juutalaisten) messiaanisten veljien kanssa ennalleenasetettu Israel, Yahweh hoitaa sitten paluumme aikanaan!


Palestiinalaisia lapsisotilaita KATSO KUVAGALLERIA



Palestiinalainen terroristi räjäytti 10 kg räjähteitä bussissa naulojen ja metallinastojen kanssa murhaten 14 Israelilaista (joukossa paljon lapsia), 1 Amerikkalaisen ja haavoittaen yli 50:tä Haifassa 5.3.2003
Tämä on vain yksi isku kymmenistä vastaavista.

YESHUA ("Jeesus") AINOA TOIVO

Israel / Palestiina -konflikti kertoo vakavaa kieltä Jumalan ja Saatanan välisestä taistelusta joka on meneillään planeetallamme. Tämän taistelun lopputulos on jo tiedossa, Jumala vain haluaa että sinäkin rakas lukija ymmärtäisit Saatanan kapinan kauhistuttavat seuraukset ja ymmärtäisit myös oman kapinasi ja syntisyytesi Pyhän Jumalan edessä ja turvaisit uskossa Jumalan Ainutsyntyisen Pojan Yeshua Ha'Mashiachin uhrikuolemaan syntiesi sovitukseksi ja saisit näin iankaikkisen elämän.

Yeshua voitti ristinkuoleman ja ylösnousemuksensa kautta Saatanan täydellisesti, hankkien kaikille seuraajilleen anteeksiannon synneistä ja esteettömän pääsyn Jumalan luo jo tässä elämässä ja myöhemmin paratiisissa.

...mutta Herra heitti hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme. Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen eikä suutansa avannut; niinkuin Karitsa, joka teuraaksi viedään,... (Jes.53:6b-7a)
Jeesus kuoli syntiemme sovitukseksi. Pelastuaksesi sinun on uskottava Häneen ja oltava kuuliainen.

Raamatussa mainitaan yli 300 kertaa että Yeshua tulee takaisin. Takaisintultuaan hänen on määrä asettua Jerusalemiin ja rakentaa temppeli temppelivuorelle (jonne myös Jumalan kopioija, Saatana, on pystyttänyt väkivaltaiselle harhaopilleen omistetun "Kalliomoskeijan") ja hallita sieltäkäsin koko maailmaa.
Yeshuan takaisintulo (tai ihmisen kuolema ennen sitä) merkitsee ikuista kadotusta niille jotka eivät ottaneet elämänsä aikana vastaan Jumalan tarjoamaa pelastusta. Raamattu sanoo että pelastuakseen ihmisen on synnyttävä uudesti.

Tätä varten sinun on vain tunnustettava ja ymmärrettävä että:

Tarvitsen Pelastajaa.

Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla. (Room 3:23)
"...vaan teidän pahat tekonne erottavat teidät Jumalastanne," (Jes 59:2a)
Kristus kuoli puolestani.
Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; (1 Piet 3:18)
Minun tarvitsee tehdä parannus synneistäni.
Joka rikkomuksensa salaa, se ei menesty; mutta joka ne tunnustaa ja hylkää, se saa armon. (Sananlaskut 28:13)
Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois. (Apt 3:19a)
Minun tarvitsee ottaa Yeshua uskossa vastaan.
Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä. (Joh 1:12)
Voin olla varma pelastuksestani.
Jolla Poika on, sillä on elämä. (1 Joh 5:12a)
Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään. (Joh 5:24)

Minun tarvitsee ottaa kaste Yeshuan (Jeesuksen) nimeen (lue lisää)

"Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen." (Mark. 16:16)
Sitten voit rukoilla esimerkiksi näin:
"Rakas taivaallinen Isä, tulen eteesi Yeshua Ha'Mashiachin nimessä. Tuon eteesi kaikki syntini, kaikki taakkani ja kaiken sen, mikä minua sitoo ja vangitsee. Isä, pese minut Yeshuan kalliissa veressä jonka hän vuodatti Golgatalla minun syntieni tähden. Katkaise synnin ja Saatanan kahleet minun ja omaisteni elämässä. Pane minuun kalliin veresi merkki. Haluan antaa sinulle henkeni, sieluni ja ruumiini ja olla sinun omasi niin kauan kuin elän täällä maanpäällä ja sitten taivaassa. Turvaudun uskossa yksin Sinuun, Herra Yeshua Messias, Sillä sinä olet elävän Jumalan Poika. Ole Herrani ja Vapahtajani tästä hetkestä iankaikkisesti. Uskon koko sydämestäni sen, mitä nyt suullani tunnustan näin sanoen: Sinä olet minun Vapahtajani, Herrani ja Jumalani. Olen nyt uudestisyntynyt -Jumalan lapsi. Uskon sen ja otan vastaan Yeshuan nimessä AAMEN."
(Huom! Mikään rukous ei sinua pelasta vaan uskosi!)

LOPPUYHTEENVETO

- Kansakuntaa nimeltä "palestiinalaiset" ei ole olemassakaan, se on vain islamistien juoni Israelin tuhoamiseksi. Maa-alue kuuluu yksinoikeudella juutalaisille.

- Israelin ja islamin välinen konflikti on osa Jumalan ja Saatanan välistä taistelua joka ei tule loppumaan ennen Yeshuan takaisintuloa ja Saatanan vangitsemista.

- Ellet ota Yeshuaa uskossa vastaan kuolet synteihisi.

Lähteenä käytetty:
- Pekka Sartola "Jaakobin ahdistus"
- "Israel, pyhä vai paha maa" DVD
- Raamattu 33/38

Tässä linkki Pekka Sartolan kolumneihin: http://www.ajanteos.com/kolumni.htm

Vieraskirja

TÄTÄ SIVUA TUKEVA KUVAGALLERIA

TOTUUS ISLAMISTA JA MUSLIMEISTA

SISÄLLYSLUETTELO

päivitetty 23.8.2010